Created jtemplate joomla templates

 
 

Αυξημένη κατανάλωση ψαριών και κρέατος μετά τα 65, για πιο υγιείς άντρες

Τετάρτη, 27 Αύγουστος 2014 08:43  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Ποιό είναι το "καθημερινό" μυστικό, που μπορεί να κρατήσει τους ηλικιωμένους άντρες να παραμείνουν γεροί και δυνατοί; Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η αυξημένη κατανάλωση ζωικής προελεύσεως πρωτεϊνών! 

Στην έρευνα που συμμετείχαν 1.007 άνδρες ηλικίας 67,4 ετών και πραγματοποιήθηκε σε βάθος επτά ετών, από ερευνητές απ' το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας & Διατροφής της Ιαπωνίας και τα πανεπιστήμια Tohoku και Teikyo.  Οι άνδρες αυτοί κλήθηκαν να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια που αφορούσαν στη νοητικής και σωματικής κατάστασής τους. Όσο για τις ερωτήσεις; Είχαν να κάνουν με τις δραστηριότητες που ασκούσαν καθημερινά. Τη διεκπαιρέωση των μετακινήσεών τους ή την πληρωμή λογαριασμών αλλά και τη σχέση τους με οικογένεια και φίλους. Την κοινωνική τους ζωή.

Αρκετές ερωτήσεις αφορούσαν και στη διατροφή των εθελοντών και την κατανάλωση ολικών, ζωικών και φυτικών πρωτεϊνών. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι, μεταξύ άλλων, τα ψάρια, το κρέας και τα προϊόντα του, τα γαλακτοκομικά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

Τί παρατηρήθηκε, όπως αναφέρεται και στην "Επιθεώρηση της Αμερικανικής Γηριατρικής Εταιρείας"; 'Οσοι άντρες κατανάλωναν περισσότερεςς ζωικές πρωτεΐνες είχαν κατά 39% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν εκφύλιση των νοητικών και σωματικών ικανοτήτων τους.  Δεν παρατηρήθηκε όμως το ίδιο και στις γυναίκες, ούτε φάνηκε όμως να ασκούν παρόμοια προστατευτική δράση οι φυτικής προελεύσεως πρωτεΐνες.

Όσο μεγαλώνουμε ο οργανισμός δυσκολεύεται ολοένα περισσότερο να απορροφήσει και να επεξεργαστεί τις πρωτεΐνες, με αποτέλεσμα να χρειάζεται αυξημένη κατανάλωση για να διατηρηθεί η υγεία. Ως γνωστόν, οι πρωτεΐνες παίζουν σπουδαίο ρόλο στη μυϊκή δύναμη, η οποία είναι απαραίτητη για να προστατεύει τα άτομα τις τρίτης ηλικίας απ' τις πτώσεις.

Αυτό που υποστηρίζουν οι επιστήμονες, είναι πως η αυξημένη κατανάλωση ψαριών σ' αυτές τις ηλικίες, είναι καθοριστικής σημασίας. Θρεπτικά συστατικά, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, προσφέρουν σημαντικά οφέλη στον οργανισμό, όπως η καταπράυνση του πόνου της αρθρίτιδας, αλλά και η προστασία από την άνοια.

Πώς μπορούμε λοιπόν να προστατευθούμε μεγαλώνοντας απ' την "υποχώρηση" τόσο των νοητικών όσο και των σωματικών μας δυναντοτήτων;  Με την αύξηση της κατανάλωσης ζωικών πρωτεϊνών μετά την ηλικία των 65 ετών, λένε τώρα οι ερευνητές. 

 

Image courtesy of tiverylucky at FreeDigitalPhotos.net 

 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
3204