Created jtemplate joomla templates

 
 

Έρευνα: Η γυμναστική επιβάλλεται, κυρίως αν... πλησιάζετε τα 100!

Τετάρτη, 16 Ιούλιος 2014 22:12  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Επιλέξτε ασκήσεις που θα σας τονώσουν και θα σας κάνουν ν'αντέχετε περισσότερο και θα δείτε τη φυσική σας κατάσταση να βελτιώνεται, ακόμα κι αν πλησιάζετε...τα 100! Σύμφωνα με μελέτη που έκαναν επιστήμονες απ' το Δημόσιο Πανεπιστήμιο της Ναβάρα, το "μυστικό" είναι απλό. Τρεις μήνες συστηματικής προπόνησης, δύο φορές την εβδομάδα!

Τα οφέλη, πολλαπλά. Μειώνεται ο κίνδυνος πτώσης, ενώ καλυτερεύει τόσο η ισορροπία του ηλικιωμένου που αθλείται, όσο και η ευλυγισία του. Και κρατηθείτε...Στη νέα αυτή μελέτη, συμμετείχαν 24 εθελοντές ηλικίας 91 έως 96 ετών και τ' αποτελέσματά της δημοσιεύθηκαν επιθεώρηση «Age», 

Συγκεκριμένα οι ερευνητές με επικεφαλής τον ερευνητή δρ. Μικέλ Ισκουϊέρντο, καθηγητή και διευθυντή στο Τμήμα Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου, έβαλαν τους 11 ηλικιωμένους να προπονούνται δύο φορές την εβδομάδα, με ασκήσεις έντονες που σκοπό είχαν να τονώσουν τη δύναμη και την ισορροπία τους. Οι υπόλοιποι 13 ακολούθησαν ένα πιο ήπιο πρόγραμμα με ασκήσεις στρέτσινγκ και ευλυγισίας.

Μετά από 12 εβδομάδες, η πρώτη ομάδα παρουσίασε βελτίωση στην ταχύτητα βάδισης, την ευλυγισία των ισχίων και των γονάτων, την μυϊκή δύναμη και γενικότερα την ικανότητα κίνησης (μπορούσαν λ.χ. να σηκώνονται πολύ πιο εύκολα από την καρέκλα). Είχαν επίσης σημαντικά λιγότερες πιθανότητες πτώσεως, που αποτελεί σύνηθες και επικίνδυνο πρόβλημα της τρίτης ηλικίας.

Τα οφέλη στη δεύτερη ομάδα όμως ήταν πολύ μικρότερα.

Συμπέρασμα; Σύμφωνα με τον δρ. Μικέλ Ισκουϊέρντο, η έρευνα δείχνει πως οι συστηματικές ασκήσεις που τονώνουν τη δύναμη, την ισορροπία και την ευλυγισία, βελτιώνουν την ευεξία ακόμα και των πιο αδύναμων ηλικιωμένων, με αποτέλεσμα να έχουν μια καλύτερη καθημερινότητα.  

 

Image courtesy of stockimages at FreeDigitalPhotos.net

Τελευταία τροποποίηση: Τετάρτη, 16 Ιούλιος 2014 22:41
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
4532