Created jtemplate joomla templates

 
 

Μήπως υποφέρετε από υπερπρηνισμό ή υποπρηνισμό και δεν το γνωρίζετε;

Σάββατο, 02 Αύγουστος 2014 17:38  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Ο πρηνισμός υπάρχει στην άρθρωση κάτω από τον αστράγαλο. Το πόδι κατά τη βάδιση έχει την τάση να στρέφεται προς τα εσωτερικά ώστε να εκμηδενίζεται πρόσκρουσης, αυτό τελικά είναι η λειτουργία του πρηνισμού. Το πρόβλημα υπάρχει όταν κάποιο άτομο έχει υπερπρηνισμό ή υποπρηνισμό.

Στον υπερπρηνισμό, το πόδι του ατόμου στρέφεται πέραν του φυσιολογικού προς τα μέσα. Για παράδειγμα όταν βαδίζει με το αριστερό πόδι πατά στο έδαφος με το δεξί τμήμα της φτέρνας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κνήμη με νάρθηκα, πελματιαία απονευρωσίτιδα καθώς και κάλους.

Στον υποπρηνισμό, το άτομο πατά το πόδι του έξω κατά 15 μοίρες. Για παράδειγμα όταν βαδίζει με το αριστερό πόδι πατά το αριστερό μέρος της φτέρνας. Προκαλεί παραμόρφωση στα πόδια και βλάβες του μυοσκελετικού συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των γόνατων, τα ισχίων και της πλάτης.

Για να διαπιστωθεί αυτό, μπορεί κάποιος να κοιτάξει την σόλα του παπουτσιού του και να δει σε ποιο σημείο έχει «φαγωθεί» πολύ. Επίσης, σε κάποια μέρη -όπως αθλητικά τμήματα- προσφέρεται ανάλυση πατούσας ώστε να δοθεί στο άτομο το κατάλληλο παπούτσι για να  βοηθηθεί. Βεβαίως, ένας γιατρός μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα στο πρόβλημα.

Ασκήσεις για τον υπερπρηνισμό

ΤΥΛΙΓΜΑ ΠΕΤΣΕΤΑΣ

Θα χρειαστεί μια μεσαίου μεγέθους πετσέτα. Η πετσέτα θα είναι στο πάτωμα και το άτομο θα πρέπει να την στριφογυρίσει γύρω από το πόδι του χρησιμοποιώντας μόνο τα δάχτυλά του. Θα χρειαστεί 10 επαναλήψεις. Για να δυσκολέψει η άσκηση, μπορεί να βάλει κάποιος ένα ελαφρύ βάρος στην άκρη της πετσέτας.

ΜΠΑΛΑ ΤΟΥ ΓΚΟΛΦ

Το άτομο να στριφογυρίσει τη μπάλα κάτω από το πόδι για 60 δευτερόλεπτα. Όταν νιώσει ότι η μπάλα το πονά σε κάποιο σημείο σταματά για 10 δευτερόλεπτα και κάνει μασάζ στην περιοχή. Να συγκεντρωθεί στο να τεντώσει τους μυες τραβώντας τα δάχτυλα, ψηλά προς τις κνήμες.

ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ

Αυτή η άσκηση θα δυναμώσει τους μυες της κνήμης και θα αυξήσει τη δύναμη της κίνησης βοηθώντας έτσι τον υποπρηνισμό. Συστήνεται στο άτομο να αγκαλιάσει το τραυματισμένο πόδι στο κρεβάτι ή στην καρέκλα. Σταδιακά να γυρίσει τα πόδια προς τα μέσα. Να ξαναεπιστρέψει στην αρχική θέση και να  γυρίσει τη φτέρνα του ποδιού προς τα έξω. Να κρατήσει για μερικά δευτερόλεπτα και έπειτα ξανά στην αρχική θέση επαναλαμβάνοντας γύρω στις 10 φορές.  

ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΓΑΣΤΡΟΚΜΗΝΙΚΩΝ ΜΥΩΝ

Το άτομο ξεκινά με τα πόδια και τους ώμους σε απόσταση και τα δάχτυλα τεντωμένα μπροστά. Σηκώνει τη φτέρνα όσο ψηλότερα μπορεί ώστε να σηκώσει το σώμα του στα δάχτυλα των ποδιών του. Να κρατήσει αυτή τη θέση για 5 δευτερόλεπτα και αργά να ξαναεπιστρέψει στην αρχική θέση, επαναλαμβάνοντας 12 φορές.

Ασκήσεις για τον υποπρηνισμό

ΓΥΜΝΑ ΠΟΔΙΑ

Μπορείτε να μειώσετε τον πρηνισμό όταν τρέχετε με γυμνά πόδια.

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΠΟΔΙΩΝ

Ο ασθενής καμπτήρας των δακτύλων συμβάλλει στον υποπρηνισμό. Οι καμπτήρες των δακτύλων είναι οι μύες και οι τένοντες, που κάμπτουν, λυγίζουν τα δάχτυλα των ποδιών προς τα εμπρός. Αυτά περιλαμβάνουν τους μύες περονιαίου και του αχιλλείου τένοντα, οπίσθιου κνημιαίου τένοντα και τον καμπτήρα τένοντα.

Το τύλιγμα δαχτύλων, είναι  ασκήσεις ποδιών που ενισχύουν τους καμπτήρες για να μειωθεί ο υποπρηνισμός. Για να εκτελέστε τα τυλίγματα, καθίστε με μια μικρή πετσέτα στο πάτωμα. Χρησιμοποιείστε τα δάχτυλα του ενός ποδιού για να πιάσετε την πετσέτα και τραβήξτε το μπρος το μέρος στυφογυρίζοντας την στα δάχτυλά σας.

 

γράφει η Γεωργία Σπύρου, ειδική παιδαγωγός κι επιστημονική συνεργάτιδα του 4yourfamily.gr

Τη βρίσκετε και στο http://specialedu.gr

Image courtesy of marin at FreeDigitalPhotos.net 

 

 

 

 

 

 

Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 02 Αύγουστος 2014 18:05
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
2659