Created jtemplate joomla templates

 
 

Θέλετε να κάνετε το πιο "πρωτότυπο" δώρο για τη Γιορτή της Μητέρας;

Παρασκευή, 09 Μάιος 2014 22:11  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 
Την Κυριακή που είναι η μέρα της μαμάς, τί θα λέγατε εκτός από αγκαλιές και φιλιά να της δώσετε κι αυτό που πραγματικά χρειάζεται; Περισσότερο ύπνο! Πάνω από το 60% των μητέρων, δεν κοιμάται ποτέ το γνωστό 8ωρο το οποίο θεωρείται αναγκαίο για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. Κι ας μην ξεχνάμε, ότι μια γυναίκα "συνοδεύεται" από διαφορετικούς ρόλους, αυτούς της συντρόφου, της εργαζόμενης, της μητέρας, με αποτέλεσμα ο ύπνος να μην είναι ποτέ αρκετός. 
 
Για να δούμε όμως. Γιατί χρειάζεται η μαμά, περισσότερο ύπνο; Για περισσότερους λόγους απ' την απλή, καθημερινή λειτουργικότητα του οργανισμού. Η χρόνια απώλεια ύπνου έχει σημαντικές επιπτώσεις στην συναισθηματική και σεξουαλική ζωή της καθώς και στις σχέσεις της. Έρευνες έχουν δείξει ότι η απώλεια ύπνου, προκαλεί εκνευρισμό ο οποίος με την σειρά του επιφέρει διαμάχες ανάμεσα στο ζευγάρι (στην προκειμένη περίπτωση, ανάμεσα στην μαμά και τον μπαμπά). Επίσης, η χαμηλή σεξουαλική λίμπιντο μπορεί να κάνει έναν γάμο να φαίνεται ως “συναδελφική” σχέση, χωρίς καμία διαχυτικότητα και σύνδεση.
 
Συνεχίζοντας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα υπάρξουν στιγμές που η μαμά θα λειτουργεί... σαν ρομπότ! Ξέρετε. Μιλάμε για εκείνες τις φορές, που δεν “λειτουργεί” το μυαλό, ή πιο επιστημονικά, υπάρχει μια γνωστική σύγχυση η οποία δεν βοηθάει στο να ολοκληρωθούν ζητήματα και θέματα τα οποία χρειάζονται την άμεση προσοχή της, είτε αφορά στον εργασιακό χώρο, είτε στην φροντίδα των παιδιών και του σπιτιού.
 
Το “επάγγελμα” της μητέρας, λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως, με μικρά διαλλείματα τα οποία θα πρέπει να γίνονται σύμφωνα με τα δεδομένα των παιδιών της. Οι συνηθισμένες ώρες ύπνου που είχε προτού γίνει μητέρα, θα πρέπει να προσαρμοστούν σε αυτά των αγαπημένων μικρών "πρωταγωνιστών" της ζωής της. Τί μπορείτε λοιπόν, εσείς που μας διαβάζετε, να κάνετε; Εκμεταλλευτείτε τις ώρες που κοιμούνται τα μικρά σας, προσπαθώντας να συμπληρώσεται 90 λεπτά ύπνου (ο χρόνος του σταθερού REM κύκλου). Θα ξυπνήσετε ξεκούραστες και ενεργητικές!

Και να θυμάστε: Είστε το πρότυπο του παιδιού σας! Αυτό περιλαμβάνει ακόμα και τις συνήθειες του ύπνου σας. Δημιουργώντας τις σωστές συνθήκες ύπνου, μπορείτε να βοηθήσετε τα παιδιά σας να υιοθετήσουν ένα σωστό τρόπο συμπεριφοράς ως προς το θέμα του ύπνου.
 
 
γράφει η Σοφία Εφραιμίδου, ψυχολόγος υγείας κι επιστημονική συνεργάτιδα του 4yourfamily.gr
 
Image courtesy of tiverylucky at FreeDigitalPhotos.net
Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο, 10 Μάιος 2014 21:56
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
3100