Created jtemplate joomla templates

 
 

Πώς ν' αντιμετωπίσετε τις αρνητικές σκέψεις

Τετάρτη, 09 Απρίλιος 2014 10:02  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Σκέψεις... Ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή μας. Σίγουρα έχετε εντοπίσει στον εαυτό σας σκέψεις οι οποίες σας κάνουν να αισθάνεστε καλύτερα (αυτοεκτίμηση) και κάποιες, οι οποίες έχουν συντελέσει σε μια “καταθλιπτική” ημέρα, ή σε μια άσχημη συμπεριφορά. Εφόσον έχετε εντοπίσει ποιες είναι αυτές οι σκέψεις, τότε είναι πιο εύκολο να διαχωρίσετε τις καλές από τις κακές. Όταν λοιπόν, καταλήξετε στις αρνητικές σκέψεις οι οποίες δεν σας αφήνουν να ενεργήσετε όπως θα θέλατε, μπορείτε να ακολουθήσετε κάποιους τρόπους διαχείρισης τους.

Τι είναι οι Αρνητικές Σκέψεις

  • Οι αρνητικές σκέψεις δεν είναι ακριβείς απεικονίσεις της πραγματικότητας. Επειδή έχετε την σκέψη, «δεν αξίζω να αγαπηθώ» ή «είμαι φρικτή» ή «δεν μπορώ να κάνω τίποτα σωστά», δεν σημαίνει ότι είναι αληθινές. Ο εγκέφαλός μας, τείνει φυσικά προς την αρνητική σκέψη. Πλέον, οι σκέψεις μας διαμορφώνονται από την ανατροφή μας, τον πολιτισμό και την κοινωνία. Έτσι, αυτές οι αρνητικές σκέψεις μπορεί να είναι απλώς μια παλινδρόμηση από ό, τι έχετε ακούσει και δει για χρόνια - αλλά αυτό δεν τις κάνει αληθινές.
  • Όπως κάποιος ειδικός είπε, οι αρνητικές σκέψεις, είναι “χαζές” αντιδράσεις του μυαλού μας. Είναι μια αντίδραση στην αμφιβολία, το άγχος, την απογοήτευση και άλλων προκλήσεων.
  • Δεν χρειάζεται να κάνετε την ζωή σας έρμαιο αυτών των αρνητικών σκέψεων. Μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε και να τις αλλάξετε. Είναι μια δεξιότητα η οποία μαθαίνεται.

Συμβουλές για την Διαχείριση των Αρνητικών Σκέψεων

  • Παρατηρήστε τις αρνητικές σκέψεις σας, σαν να είστε θεατής. Προσπαθήστε να παρασυρθείτε. Για παράδειγμα, απεικονίστε τις σκέψεις σας, όπως τα σύννεφα περνούν στον ουρανό. Παρακολουθήστε σαν μια ταινία - σαν ν' ακούτε τον διάλογο ενός χαρακτήρα. Με άλλα λόγια, μπορείτε να διαχωρίσετε τον εαυτό σας από τις σκέψεις σας.
  • Όταν προκύπτει μια αρνητική σκέψη, συμπεριφερθείτε με συμπόνια και καλοσύνη. Μην θυμώνετε με τον εαυτό σας για τις αρνητικές σκέψεις. Απλά πάρτε μια βαθιά ανάσα, και βάλτε τα χέρια σας στην καρδιά σας πείτε, "Θα είναι εντάξει. Είμαι εντάξει. "(Ή οποιαδήποτε παρόμοια φράση που αντηχεί καλύτερα σ' εσάς.)
  • Μερικές φορές οι σκέψεις και τα συναισθήματά μας μπερδεύονται. Αλλά μπερδεύονται τα συναισθήματα με τα γεγονότα. Με άλλα λόγια, μόνο και μόνο επειδή αισθάνεστε σαν χαμένοι, δεν σημαίνει ότι είστε χαμένοι. Μόνο και μόνο επειδή αισθάνεστε πως δεν αξίζετε, δεν σημαίνει ότι δεν αξίζετε κιόλας. Να θυμάστε ότι τα συναισθήματα προκύπτουν από τις σκέψεις μας. Αν οι σκέψεις μας είναι διαστρεβλωμένες (όπως συμβαίνει συχνά, όταν είμαστε στρεσαρισμένοι ή σε κατάθλιψη), στη συνέχεια, τα συναισθήματά μας μπορεί να μην αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα. Αμφισβητήστε τα συναισθήματά σας. Ρωτήστε, “Πώς θα ήταν κάποιος που είναι 100% ανεπαρκής (ή κακός, ένοχος, απελπισμένος, κλπ.); Είμαι πραγματικά έτσι; "... Όταν οι σκέψεις μας γίνει πιο λογικές, τα συναισθήματα μας θα γίνει πιο φωτεινά.
  • Αυτό που επίσης μπορεί να βοηθήσει είναι η αναπροσαρμογή των σκέψεών μας. Αντί να λέμε, «είμαι φρικτός», λέμε, «αισθάνομαι φρικτός σήμερα, αλλά ξέρω ότι δεν είμαι. Είμαι απλά αναστατωμένος."
  • Αναγνωρίστε τις ανάγκες σας. Μερικές φορές, οι αρνητικές σκέψεις μπορεί να είναι συγκάλυψη των αναγκών μας. Όταν προκύπτουν αρνητικές σκέψεις, ρωτήστε τον εαυτό σας: "Τι χρειάζομαι πραγματικά;" Μπορεί να ξεκινήσετε μια λιτανεία των αρνητικών σκέψεων, επειδή είστε κουρασμένοι κι ως εκ τούτου χρειάζεστε έναν υπνάκο. Ίσως να πεινάτε και πρέπει να φάτε. Ίσως να είστε ανήσυχοι ή αγχωμένοι και χρειάζεστε μια βόλτα ή να τρέξετε ή να μιλήσετε με ένα αξιόπιστο αγαπημένο προσώπο.
  • Αγνοήστε τις σκέψεις σας. Συνεχίζετε να έχετε θετική αντίδραση. Οι σκέψεις σας μπορεί να σας λένε αυτό που θέλουν, αλλά έχετε καλύτερα πράγματα να κάνετε από το να τις ακούσετε και να τις φιλοξενήσετε. 

 

γράφει η Σοφία Εφραιμίδου, ψυχολόγος υγείας κι επιστημονική συνεργάτιδα του 4yourfamily.gr

Image courtesy of hywards at FreeDigitalPhotos.net

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 10 Απρίλιος 2014 13:57
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
3605