Created jtemplate joomla templates

 
 
Πέμπτη, 03 Οκτώβριος 2013 16:54

Πώς να κοιμίσετε επιτέλους τα βλαστάρια σας!

 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Πώς να κοιμίσετε επιτέλους τα βλαστάρια σας! Image courtesy of Jeanne Claire Maarbes at FreeDigitalPhotos.net

Για να περνούν οι γονείς πιο  ήσυχα τα βράδια τους, θα πρέπει να θυμούνται  τα εξής:

1.Κάθε παιδί έχει τις δικές του συνήθειες που δεν μοιάζουν αναγκαστικά με τις συνήθειες κάποιου  άλλου συνομηλίκου του, άρα οι γονείς δεν πρέπει να κάνουν συγκρίσεις. Είναι απαραίτητο να μάθουν τις ανάγκες και τις συνήθειες του δικού τους παιδιού στον ύπνο.

2.O ύπνος  του παιδιού επηρεάζεται από όσα συμβαίνουν κατά την διάρκεια της ημέρας.

3.Είναι προτιμότερο το παιδί να κοιμάται σε δικό του δωμάτιο από το δεύτερο εξάμηνο της ζωής του.

4.Είναι απαραίτητο να του εξασφαλίζουν σταθερό ωράριο ύπνου και να σέβονται την ηρεμία και την ησυχία του.

5.Όταν φτάσει η ώρα του ύπνου, πρέπει να δίνουν στο παιδί λίγο χρόνο, ώστε να τελειώσει ότι κάνει εκείνη την στιγμή.

6.Η προετοιμασία για τον ύπνο πρέπει να είναι μια ευχάριστη και τρυφερή απασχόληση –να συζητούν μαζί τα γεγονότα της ημέρας, να του διαβάζουν ένα παραμύθι, να λένε μαζί «καληνύχτα» στα αγαπημένα του παιχνίδια κ.λπ.

7.Να είναι σταθεροί, ήρεμοι και αποφασιστικοί στις διάφορες επινοήσεις του, θέτοντας τα δικά τους όρια. Αν, για παράδειγμα, το παιδί, αφού έχει πέσει στο κρεβάτι, ζητήσει νερό, να του το πηγαίνουνε οι ίδιοι και να μην του επιτρέπουν καλύτερα να σηκώνεται εκείνο.

8.Όταν βλέπουν ότι χρειάζεται να ηρεμήσει προτού κοιμηθεί, να του δίνουν ένα  βιβλίο με εικόνες  προτού το φιλήσουν ή όταν αρνείται να παραμείνει στο κρεβάτι, να το γυρίζουν ήρεμα πίσω, όσες φορές χρειαστεί.

9.Επίσης, αν το παιδί έχει την τάση να μεταθέτει την ώρα του βραδινού ύπνου του όλο και πιο αργά, ας επαναφέρουν την κανονική ώρα του ύπνου σταδιακά, πείθοντας το παιδί να πηγαίνει για ύπνο ένα τέταρτο νωρίτερα κάθε 2-3 μέρες κ.α.

Τι πρέπει ν' αποφεύγουν  οι γονείς

1.Να το ενοχλούν κατά την διάρκεια του ύπνου.

2.Να του δημιουργούν εντάσεις την ώρα που πάει για ύπνο 

3.Να του επιβάλλουν ωράρια αντίθετα με  τους ρυθμούς του, αφού το άκαμπτο και σκληρό πρόγραμμα ύπνου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και να φέρει να αντίθετα αποτελέσματα απ’ αυτά που αναμένουμε (αυξημένη κινητικότητα, εκνευρισμό).

4.Να έχουν τηλεόραση στο παιδικό δωμάτιο. 

5.Να παρακολουθεί το παιδί έργα στην τηλεόραση που προορίζονται για μεγάλους.

6.Nα του λένε ιστορίες ή παραμύθια τρομακτικά, προτού πάει για ύπνο.

 

γράφει η Αλεξάνδρα Καππάτου, Ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος-συγγραφέας κι επιστημονική συνεργάτιδα του 4yourfamily.gr

Τη διαβάζετε και στο www.akappatou.gr 

Image courtesy of Jeanne Claire Maarbes at FreeDigitalPhotos.net

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 08 Οκτώβριος 2013 11:04
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Μοναχοπαίδι...Υπέρ και κατά! »

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.