Created jtemplate joomla templates

 
 

Συμβουλευτική ζευγαριού: 6 "ασκήσεις" που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι!

Δευτέρα, 09 Ιούνιος 2014 13:37  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)
 

Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι, έχουμε παρακολουθήσει και βιώσει διάφορες "ιδιαίτερες" καταστάσεις, στις σχέσεις μας, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι "παραδοθήκαμε" και τελικά χωρίσαμε. Όταν υπάρχει η διάθεση για μια καλύτερη σχέση ή ένα καλό γάμο, τότε όλα είναι εφικτά. Άλλωστε δεν λέμε ότι θα δεσμευόμαστε για πάντα με το άλλο μας μισό, στις καλές και στις κακές μέρες;

Ερχόμαστε λοιπόν, να συμπληρώσουμε την παραπάνω πρόταση με διάφορα τρικ ή ασκήσεις οι οποίες θα σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε τα καλά και τα κακά του έγγαμου βίου ή της συμβίωσης...αν θέλετε! Μπορεί μάλιστα να εκπλαγείτε από τον τρόπο τον οποίο μπορούν να αναπαραχθούν μέσα στο σπίτι (χωρίς group-therapy ή therapy γενικότερα).

Πριν φτάσετε σε σημείο έντασης, μπορείτε να ακολουθήσετε τις παρακάτω συμβουλές για να αποφύγετε την αγορά νέων...σερβίτσιων! 

1.Καθαρίστε τα  "άπλυτα"

Για πόσες εβδομάδες μπορεί ν' αφήσετε άπλυτα τα ρούχα σας; Μία, δύο εβδομάδες; Μετά από λίγο θ' αναγκαστείτε να βάλετε... μπουγάδα! Κάπώς έτσι λειτουργεί κι η σχέση σας. Κάθε μέρα "λερώνετε" από μικρούς εκνευρισμούς, σιωπηλές δυσαρέσκειες, μικρές "σπόντες" στις καθημερινές σας συμπεριφορές. Αν δεν τα "πλύνετε" όλ' αυτά, τότε θα εξελιχθούν σε μεγαλύτερα προβλήματα, με αποτέλεσμα να σταματήσετε ακόμα και να μιλάτε. Πώς μπορείτε όμως να το διορθώσετε; Κάντε μαζί την μπουγάδα! Μία φορά την εβδομάδα ρωτήστε τον σύντροφό σας:  "Τι έχω κάνει έτσι ώστε να νιώσεις ότι δεν σε εκτιμώ, δεν σε αγαπώ ή δεν σε σέβομαι;" Η πρώτη αντίδραση θα είναι το γνωστό επιβεβαιωτικό βλέμμα ότι όλα είναι μια χαρά. Μην επαναπαυθείτε. Συνεχίσετε να ρωτάτε και κάποια στιγμή θα σας απαντήσουν. Όταν συμβεί, απλά ακούστε τους. Κατανοήστε πώς αισθάνονται. Σύντομα θα έχουν ανοίξει οι πολυπόθετες πόρτες τις επικοινωνίας. Αυτό σίγουρα θα σας φέρει πιο κοντά. 

2.Η ώρα της αλήθειας

Συχνά ακούω ότι πρέπει να βάλετε πάνω από τις δικές σας ανάγκες, αυτές τους συντρόφου σας. Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος. Όταν το κάνετε, περιμένετε να κάνουν κι αυτοί το ίδιο. Αλλά συχνά, ο ένας θυσιάζει περισσότερα από τον άλλο κι εκεί έρχονται οι μεγάλες διαφορές. Για να το αντιμετωπίσετε, καθιερώστε την ώρα της αλήθειας. Αυτήν είναι η στιγμή που μπορείτε να πείτε ο ένας στον άλλο πώς νιώθετε πραγματικά. Η άσκηση αυτή θα σας κάνει πιο ειλικρινείς στην πορεία, με αποτέλεσμα να μάθετε να σέβεστε ο ένας τον άλλο, χωρίς να παρεξηγήστε. 

3.Λύστε τα προβλήματα σας πριν πέσετε για ύπνο

Οι διαφωνίες που μένουν άλυτες, αφήνουν μεγάλη πικρία και στην συνέχεια μεγάλη δυσαρέσκεια. Πριν συμβεί αυτό, λύστε τις διαφορές σας την ημέρα που συμβαίνουν. Μην κουβαλάτε τα προβλήματά σας, μαζί σας στο κρεββάτι. Πατήστε στοπ κι αν είναι τόσο σοβαρά, συνεχίστε την προσπάθεια να λύσετε την διαφωνία την επόμενη ημέρα. 

4.Δημιουργήστε τη ΧΑΡΟΥΜΕΝΗ λίστα

Ποια είναι εκείνα τα 5 χαρούμενα πράγματα που σας αρέσουν να κάνετε μαζί; Κάντε την λίστα και βάλτε οργανόγραμμα. Μία φορά τον μήνα κάντε τουλάχιστον κάτι που σας κάνει να αισθάνετε καλά.

5.Δειπνήστε μαζί

...Ή πιο απλά φάτε μαζί! Αυτή η διαδικασία είναι ένας τρόπος σύνδεσης απ' τα πολύ παλιά χρόνια. Βρείτε χρόνο να τρώτε μαζί, και κατά την διάρκεια του γεύματος/ δείπνου, μιλήστε για τα ενδιαφέροντα σας, τους στόχους και τα όνειρα σας. Αν βιώνεται μια δύσκολη κατάσταση στην σχέση σας, αφήστε το δείπνο να αποτελέσει το διάλλειμα στους καυγάδες κι απλά απολαύστε την παρουσία του αγαπημένου σας.

6.Σκεφτείτε θετικά

Υπάρχει πάντα πολύ δουλειά πριν απολαύσουμε τα αποτελέσματα. Αποβάλλετε λοιπόν πρώτα κάθε πικρία και δυσαρέσκεια και τα αποτελέσματα θα έρθουν. Μην δυσανασχετείτε, απλά δοκιμάστε όλα τα παραπάνω.

 

γράφει η Σοφία Εφραιμίδου, Ψυχολόγος Υγείας κι επιστημονική συνεργάτιδα του 4yourfamily.gr

Image courtesy of photostock at FreeDigitalPhotos.net

 

Τελευταία τροποποίηση: Δευτέρα, 09 Ιούνιος 2014 20:25
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
3813