Created jtemplate joomla templates

 
 

Διαχειριστείτε το στρες σας, κατά περίπτωση!

Τρίτη, 14 Ιανουάριος 2014 19:42  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Όταν Βιώνουμε μία Ξαφνική Ανατροπή...Όταν το πρόβλημα σιγοβράζει μέσα μας... Διατηρώντας τις καταστάσεις που μας αγχώνουν στο ελάχιστο... Κατάστασεις "εντός κι εκτός" διαδικασίας εξωσωματικής γονιμοποίησης. Αναγνωρίστε την κατάσταση που βρίσκετε κι αντιμετωπίστε την κατά περίπτωση. Η ψυχολόγος-ψυχοθεραπεύτρια, Χριστιάνα Γερμανού, που συνεργάζεται καθημερινά με ζευγάρια που καλούνται να παλέψουν για το όνειρο της απόκτησης ενός παιδιού, μας συμβουλεύει...

 

"Οι περισσότεροι άνθρωποι εκδηλώνουμε το στρες μας με κάποιο τρόπο, άλλοι παθαίνουν πονοκέφαλο, άλλοι έχουν ναυτία ή νιώθουν ζαλάδες και κάποιοι άλλοι απλά νιώθουν ότι δεν αντέχουν άλλο την κατάσταση. Το στρες  επηρεάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα μας και είναι απαραίτητο να το μειώσουμε ώστε να μπορέσουμε να διαφυλάξουμε την σωματική και ψυχολογική μας υγεία. Επειδή λοιπόν δεν μπορούμε απλά να ευχηθούμε να εξαφανιστεί το στρες μπορούμε να αναπτύξουμε την σημαντικότατη ικανότητα να το διαχειριζόμαστε αποτελεσματικά.

Διαχείριση Στρες 1:  Όταν Βιώνουμε μία Ξαφνική Ανατροπή

Υπάρχουν κάποιες καταστάσεις που μας δημιουργούν αυτόματα στρες, κυρίως καταστάσεις κρίσης για θέματα που μας ενδιαφέρουν άμεσα ή κάποια ανατροπή στα σχέδια μας. Όταν προκύπτει κάτι τέτοιο που απαιτεί την αμέριστη προσοχή μας τότε πρέπει να διαχειριστούμε κατάλληλα τις σκέψεις και τα συναισθήματα μας ώστε να μπορέσουμε να σκεφτούμε καθαρά:

Αλλάξτε την προοπτική: Ίσως να έχετε απογοητευτεί που δεν πήρατε την προαγωγή που περιμένατε, ή να στενοχωριέστε ότι τα οικονομικά σας είναι λίγο δύσκολα αυτόν τον καιρό λόγω ξαφνικών εξόδων. Το να νιώσετε πιεσμένοι είναι φυσιολογικό. Προσπαθήστε παρόλα αυτά να αποστασιοποιηθείτε από το θέμα που σας πιέζει και να το δείτε από άλλη οπτική γωνία. Ρωτήστε τον εαυτό σας εάν είναι κάτι τόσο σημαντικό που θα έχει ακόμη σημασία και σε ένα χρόνο, ή σε πέντε χρόνια. Αν η απάντηση είναι όχι, τότε πάρτε μερικές βαθιές αναπνοές, υπενθυμίζετε το συχνά στον εαυτό σας και προχωρήστε παρακάτω στη ζωή σας. Το να παίρνουμε απόσταση από τα πράγματα βοηθάει μακροπρόθεσμα στην διαχείριση του στρες.

Σκεφτείτε ένα σχέδιο δράσης: Αν έχει προκύψει ένα συγκεκριμένο πρόβλημα και χρειάζεται λύση τότε πάρτε ένα φύλλο χαρτί και φτιάξτε μία λίστα με όλες τις πιθανές λύσεις, υπέρ και κατά για την δεδομένη κατάσταση και διαλέξτε την καλύτερη λύση. Το να συνειδητοποιήσετε ότι υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και να δράσετε βάσει σχεδίου θα σας ηρεμήσει σημαντικά.

Αποδεχτείτε ό,τι δεν μπορείτε να ελέγξετε: Υπάρχουν κάποιες καταστάσεις στις οποίες απλά δεν έχουμε εμείς τον έλεγχο των πραγμάτων και γι’ αυτό καλό είναι να τις αποδεχτούμε και να μάθουμε να τις αντιμετωπίζουμε. Αυτό το οποίο αξίζει να σημειώσουμε εδώ είναι ότι ακόμη κι αν η κατάσταση δεν είναι στον έλεγχο μας, ο τρόπος που αντιδράμε και την αντιμετωπίζουμε είναι. Οπότε ο τρόπος που αντιδρούμε στις πιεστικές καταστάσεις είναι δική μας επιλογή. Για παράδειγμα το να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε την ψυχραιμία μας και να δεχτούμε βοήθεια από κάποιον άλλο είναι μία επιλογή που μακροπρόθεσμα βοηθάει στο να μειώσουμε την πίεση.

Διαχείριση Στρες 2: Όταν το πρόβλημα σιγοβράζει μέσα μας

Μερικές φορές δεν είναι ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που μας απασχολεί και μας ταλαιπωρεί αλλά περισσότερο πολλές και μικρές έννοιες σχετικά με την  δουλειά, την υγεία, τα οικονομικά, ή τις σχέσεις μας με συγγενείς και φίλους που ίσως μας στρεσάρουν. Όλα αυτά αν και μικρό το καθένα μόνο του, μαζεύονται και χτίζουν λίγο λίγο το άγχος μας.

Κάντε ένα διάλειμμα: Οι παράγοντες που μας αγχώνουν στην καθημερινότητα μας μπορεί να μας «ρίξουν» πριν το καταλάβουμε, γι’ αυτό είναι καλό να περιλαμβάνουμε μία χαλαρωτική δραστηριότητα στην κάθε μέρα μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι η δραστηριότητα αυτή θα είναι κάτι δύσκολο, αντιθέτως θα πρέπει να είναι κάτι που μας ευχαριστεί και μας δίνει τη δυνατότητα να φροντίσουμε τον εαυτό μας. Μπορούμε να ακούσουμε απαλή μουσική, μα διαλογιστούμε, να γράψουμε ένα ημερολόγιο, ή να απολαύσουμε ένα μπάνιο με αφρόλουτρο.

Ασκηθείτε: Η άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να  ανακουφιστούμε από το άγχος γιατί μας ωφελεί σωματικά και συναισθηματικά. Ακόμα καλύτερο θα είναι αν μπορέσετε να επιλέξετε μεθόδους άσκησης που έχουν και μυοχαλαρωτικά οφέλη, όπως για παράδειγμα η γιόγκα, το τάι τσι, το Πιλάτες, ή κάποια πολεμική τέχνη. Όλες αυτές οι προτάσεις είναι καταπληκτικοί τρόποι να πετάξει κανείς από πάνω του το συσσωρευμένο στρες και τον αρνητικό τρόπο σκέψης.

Εκφράστε τα συναισθήματα σας: Αν σας ενοχλεί κάτι μην το κρατάτε μέσα σας! Μιλήστε με φίλους ή και συγγενείς με τους οποίους νιώθετε άνετα, ή με συναδέλφους που εμπιστεύεστε. Ακόμη κι αν δεν αναζητάτε συγκεκριμένη συμβουλή συνήθως νιώθουμε καλύτερα όταν ανοιγόμαστε και εκφράζουμε αυτό που νιώθουμε.

Διαχείριση Στρες 3: Διατηρώντας τις καταστάσεις που μας αγχώνουν στο ελάχιστο

Αυτά που μπορούν να μας βοηθήσουν να αποφύγουμε το περιττό άγχος είναι πράγματα όπως το να είμαστε προετοιμασμένοι ψυχολογικά για τις δυσκολίες της καθημερινότητας, το να διαχειριζόμαστε καλά τον χρόνο μας, και να προσπαθούμε να λύνουμε τα προβλήματα άμα τη γενέσει τους ώστε να μην διαιωνίζονται.

Δημιουργήστε λογικές προσδοκίες: Το να έχει κανείς πολλή δουλειά μερικές φορές είναι αναπόφευκτο, αλλά έχει διαφορά όταν συνεχώς αναλαμβάνουμε περισσότερα από όσα μπορούμε να διαχειριστούμε και κάτι τέτοιο δημιουργεί άγχος και πίεση. Προσπαθήστε να πιστέψετε ότι δεν είναι κακό να αρνηθείτε να συμμετέχετε σε εκδηλώσεις του σχολείου, ή να αρνηθείτε να αναλάβετε έξτρα δουλειά – θυμηθείτε ότι δεν είστε υποχρεωμένοι να λέτε «ναι» σε όλα και όλους! Επιπλέον θυμηθείτε να μην αναλαμβάνετε νέες οικονομικές ευθύνες – όπως για παράδειγμα νέο σπίτι ή αυτοκίνητο – γιατί θα σας πιέσουν ακόμη περισσότερο. Το να είναι κανείς ρεαλιστής όσον αφορά στην διαχείριση των οικονομικών του  είναι πολύ σημαντικό στην γενικότερη διαχείριση του στρες.

Επιλύστε τα θέματα σας προτού αυτά γίνουν κρίσεις: Το να θέλουμε να αποφεύγουμε δυσάρεστα θέματα και συνθήκες είναι ανθρώπινο, αλλά αν σας απασχολεί κάτι και σιγοβράζει θα είναι καλύτερα αν ασχοληθείτε εξ αρχής μ’ αυτό, έτσι ώστε να μην προλάβει να μετατραπεί σε κάτι πιο σοβαρό, πιο δύσκολο να επιλυθεί και κατ’ επέκταση πιο πιεστικό για σας. Είναι πάντα ευκολότερο να επιλύσουμε τα προβλήματα προτού αυτά διογκωθούν  και γίνουν ανεξέλεγκτα.

Όλοι μας αισθανόμαστε πίεση και αγχωνόμαστε κάποιες φορές στη ζωή μας, αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε πάντα να ελέγξουμε. Μπορούμε βέβαια να διαχειριστούμε το άγχος μας, να θέσουμε ρεαλιστικές προσδοκίες, και να επιτρέπουμε στον εαυτό μας μικρά χαλαρωτικά διαλείμματα από την καθημερινότητα."

 

(προσαρμογή από το EverydayHealth.com)

Την κυρία Γερμανού, διαβάζετε και στο  http://rootsandroutes.gr .

Image courtesy of Frame Angel at FreeDigitalPhotos.net

 

Τελευταία τροποποίηση: Τρίτη, 12 Ιανουάριος 2016 19:39
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
2135