Created jtemplate joomla templates

 
 

Όλη η αλήθεια για τις δίαιτες με βάση την ομάδα αίματος!

Πέμπτη, 13 Μάρτιος 2014 16:12  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Kατά την διάρκεια των τελευταίων ετών πολύς λόγος γίνεται για τις δίαιτες με βάση την ομάδα αίματος και τα περίφημα διαγνωστικά τεστ. Το θέλγητρο τους στηρίζεται κυρίως στην άγνοια και στην ελπίδα πολλών ανθρώπων να χάσουν εύκολα τα περιττά κιλά τους. Οι υποστηριχτές της μεθόδου αυτής ισχυρίζονται ότι για να χάσουμε βάρος πρέπει να αποφεύγουμε κάποια τρόφιμα ή ομάδες τροφίμων τα οποία εξαρτώνται από την ομάδα αίματος μας.

Η θεωρία βασίζετε στην ύπαρξη των λεκτινών, ουσίες που εμφανίζουν ειδική δράση όταν έλθουν σε επαφή με αίμα μιας συγκεκριμένης ομάδας. Έτσι όταν φάμε μια τροφή που περιέχει λεκτίνες ασύμβατες με το αντιγόνο της ομάδας αίματος μας , οι λεκτίνες βάζουν στόχο τους ένα όργανο ή σύστημα του σώματος και αρχίζουν να συγκολλούν τα αιμοσφαίρια αυτής της περιοχής.

Μ’ αυτόν τον τρόπο μπορούν να επιβραδύνουν τον μεταβολισμό των τροφών, με αποτέλεσμα: 

  • να μην καίγονται αποτελεσματικά οι θερμίδες που μας δίνουν ενέργεια,
  • να επεμβαίνουν στην πεπτική διαδικασία, να διαταράσσουν την ορμονική ισορροπία προκαλώντας κατακράτηση υγρών και
  • να προκαλούν διαταραχές του θυρεοειδούς και άλλα προβλήματα. 

Έτσι μερικές από τις τροφές που θα έπρεπε να αποφεύγουν οι διάφορες ομάδες αίματος  προκειμένου να χάσουν βάρος είναι οι εξής: 

  • ομάδα αίματος Ο :σιτάρι, ψωμί, ορισμένα όσπρια (φακές, φασόλια), αυγά, γαλακτοκομικά
  • ομάδα αίματος Α :Κρέας, γαλακτοκομικά
  • ομάδα αίματος Β :Φακές, Σιτάρι
  • ομάδα αίματος ΑΒ:Κρέας, το σιτάρι

Ποια είναι η πραγματικότητα;

Η αλήθεια, είναι ότι στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. Καταρχήν, οι λεκτίνες καταστρέφονται στην παρασκευή του φαγητού. Αλλά ακόμα και αν δεν γινόταν αυτό, ο ανθρώπινος οργανισμός έχει προσαρμοστικούς αμυντικούς μηχανισμούς στην δράση των λεκτινών.

Ας δούμε όμως τι προβλήματα μπορεί να προκαλέσει μια διατροφή που αποκλείει ολόκληρες ομάδες τροφίμων. Μια δίαιτα αποκλεισμού εκτός του ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα γιατί είναι πολύ περιοριστική, επιπλέον δεν είναι επαρκής σε θρεπτικά συστατικά π.χ ασβέστιο, σε περίπτωση αποκλεισμού των γαλακτοκομικών, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε οστεοπενιά και οστεοπόρωση ή σε αναιμία, αν αποκλειστούν τρόφιμα πλούσια με σίδηρο, όπως το κρέας.

Αλλά μπορεί να μας αδυνατίσει μια τέτοια δίαιτα;

Ας πάρουμε για παράδειγμα την διατροφή που θα έπρεπε να εφαρμόσουν τα άτομα με ομάδα αίματος Α. Αν αποκλείσουν από την διατροφή τους τα κρέατα ,τα γαλακτοκομικά κ.α. και καταναλώνουν σε ανεξέλεγκτες ποσότητες τα τρόφιμα που επιτρέπεται για την ομάδα αίματος τους θα χάσουν βάρος; Η απάντηση είναι όχι γιατί δεν είναι δυνατόν να προσλαμβάνεις περισσότερες  ή και ίσες θερμίδες με αυτές που έχεις ανάγκη και να χάνεις βάρος.

Έτσι το πιο σωστό είναι να εφαρμόζεις μια σωστή διατροφή εξισορροπημένη σε θρεπτικά συστατικά και προσαρμοσμένη στις δικές σου ανάγκες ώστε να παραμείνεις υγιής, να χάσεις το περιττό σου λίπος και κυρίως να αποκτήσεις σωστές διατροφικές συνήθειες, για να διατηρήσεις το βάρος σου μετά την απώλεια των περιττών σου κιλών.

Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία κλινική απόδειξη για την μέθοδο αυτή. Να γνωρίζετε επίσης ότι οποιοδήποτε διαιτολόγιο, βάσει νόμου πρέπει να δίνεται μόνο από εξειδικευμένο πτυχιούχο επιστήμονα διαιτολόγο. Αυτές οι μέθοδοι δεν εφαρμόζονται από πτυχιούχους επιστήμονες, αλλά από αυτοαποκαλούμενους διαιτολόγους που δεν έχουν καμία σχέση με την επιστήμη της Διατροφής - Διαιτολογίας. Η μεθοδολογία αυτή είναι αντίθετη στους κανόνες δεοντολογίας των Διαιτολόγων – Διατροφολόγων καθώς και όλη η επιστημονική κοινότητα κατακρίνει αυτή τη μεθοδολογία, διότι ο Διαιτολόγος σαν βασικό γνώμονα πρέπει να έχει την προάσπιση την υγείας των πελατών.  

Γι’αυτόν τον λόγο να είστε προσεκτικοί και να θυμάστε ότι δεν μπορούμε να έχουμε διαφορετικό αποτέλεσμα αν διατηρούμε τις ίδιες συνήθειες.

Εντοπίστε τα λάθη, είτε μόνοι σας είτε με την βοήθεια ειδικού και διορθώστε τα. Το δυσάρεστο είναι ότι μαγικοί τροποί δεν υπάρχουν. Το ευχάριστο, ότι μπορεί να είναι πολύ πιο εύκολο από αυτό που νομίζετε!

 

γράφει ο Νίκος Καφετζόπουλος, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος κι επιστημονικός συνεργάτης του 4yourfamily.gr

Τον διαβάζετε και στο http://www.nutribase.gr 

Image courtesy of Ambro at FreeDigitalPhotos.net

Τελευταία τροποποίηση: Πέμπτη, 13 Μάρτιος 2014 22:07
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
3055