Created jtemplate joomla templates

 
 

Συμβουλές για να μην γίνεται η ώρα του φαγητού, "πεδίο μάχης"!

Τρίτη, 14 Ιανουάριος 2014 14:09  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

“Θα φας επιτέλους; Το ξέρεις πως υπάρχουν παιδάκια που πεινάνε;” Καθόλου… κομψή φράση για να την πει ένας γονιός στο παιδί του. Ξέρω. Επίσης ξέρω πως οι περισσότεροι γονείς, είχαν πει κάποτε πως όταν γίνουν γονείς δεν πρόκειται να το πουν αυτό στο παιδί τους. Όμως αν ρωτήσω πόσοι από εσάς το έχετε κάνει σε μια στιγμή αδυναμίας, υποψιάζομαι πως θα σηκωθούν πολλά χέρια στον αέρα.  

Τι θα λέγατε λοιπόν για μερικές σημαντικές συμβουλές, που θα κάνουν το παιδί σας ν’ ανοίξει διάπλατα το στόμα του για ν’ απολαύσει το φαγητό του; Και κυρίως, που θα μετατρέψουν το μεσημεριανό γεύμα σε μια υπέροχη “οικογενειακή συνάντηση” κι όχι σε “πεδίο μάχης”;

Ο παιδίατρος κι επιστημονικός συνεργάτης του 4yourfamily.gr, Στέλιος Παπαβέντσης, μοιράζεται μαζί μας -μέσα από ένα άρθρο ιδιαίτερα διαφωτιστικό- τις γνώσεις του αλλά και την εμπειρία πολλών ετών… 

Προσπαθήστε να κάνετε πιο ελκυστικά τα γεύματα, κόβοντας τις τροφές σε περίεργα σχήματα και βάζοντας περισσότερα χρώματα.

Μην δίνετε όλες τις νέες τροφές μαζί. Αφήνετε το παιδί να συνηθίσει πρώτα τη μία τροφή και προσθέστε αργότερα την άλλη.  Αν δεν τη δέχεται, αποσύρετέ τη για 1-2 βδομάδες και ξαναδοκιμάστε.

Δώστε στο παιδί σας μία τροφή που του αρέσει μαζί με κάποια που είχε αρνηθεί να φάει στο παρελθόν.

Δίνετε μικρές ποσότητες από κάθε νέα τροφή και αυξήστε τις σταδιακά. Μην αναγκάζετε το παιδί να τρώει περισσότερο απ’ όσο πραγματικά χρειάζεται.

Το παιδί μαθαίνει σιγά-σιγά να καταπίνει, κάντε υπομονή!  Το νήπιο χρειάζεται χρόνο να εξερευνήσει το φαγητό.

Αφήστε τα μεγαλύτερα παιδιά να σας βοηθήσουν στην προετοιμασία των γευμάτων. Αυτό κάνει τα γεύματα πιο ευχάριστα.

Παίξτε με μαγειρικά σκεύη και κουτάλια με το παιδί.

Μην αποσπάτε την προσοχή του απ’ το φαγητό με ραδιόφωνο, TV ή φασαρία.

Για να δώσετε το καλό παράδειγμα στα παιδιά σας, τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά.  Mην τρώτε σνακς και τσιπς μπροστά στην TV.

Μην προσθέτετε ζάχαρη στα ροφήματα του παιδιού σας. Χρησιμοποιείτε αποβουτυρωμένο γάλα ή με 1% λιπαρά και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά μετά την ηλικία των 2 ετών. Επίσης επιλέξτε τυριά με χαμηλά λιπαρά.

Μην εκδηλώνετε τις δικές σας προτιμήσεις ή απέχθειες για κάποια είδη τροφών, γιατί υπάρχει η πιθανότητα το παιδί να σάς μιμηθεί.

Προσπαθήστε να έχετε καθορισμένες ώρες γευμάτων.

Κάθεστε όλη η οικογένεια στο τραπέζι και δώστε στο παιδί να φάει μαζί σας στο ίδιο τραπέζι και χρόνο από μικρή ηλικία. Μην κάνετε διαφορετικό φαγητό για το παιδί.

Μην προσθέτετε άγχος στη διαδικασία του φαγητού και μην μετατρέπετε αυτό το χρόνο σε πεδίο μάχης. Επιβραβεύστε την καλή συμπεριφορά.

Κάθε φορά που δεν τρώει κάτι, δώστε του μία ακόμα επιλογή προετοιμασμένη από πριν.

Θυμηθείτε πως το νήπιο είναι φυσιολογικό να τρώει επιλεκτικά και να τρώει τη μια μέρα περισσότερο ή λιγότερο από την άλλη. Αν το βάρος του αυξάνει, δεν πειράζει αν χάσει ένα γεύμα.

Είναι αναγκαίο κακό να λερώνεται το νήπιο και τα πάντα γύρω του στο φαγητό. Είναι πιο σημαντικό να πειραματίζεται με το κουτάλι και το κράτημα της τροφής από ένα πλυντήριο που θα βάλετε λιγότερο!

Αποφεύγετε αναψυκτικά, τσιπς και ζαχαρώδη για σνακς. Προτιμάτε φρούτα, δημητριακά.

Και κυρίως να θυμάστε…

Πλήρες πρωινό πριν το σχολείο είναι απαραίτητο.

 

Τον Στέλιο Παπαβέντση, διαβάζετε και στο pediatros-thes.gr

Image courtesy of stockimages at freedigitalphotos.net/

Τελευταία τροποποίηση: Παρασκευή, 21 Φεβρουάριος 2014 10:40
 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
1744