Created jtemplate joomla templates

 
 

Μεσογειακή διατροφή: Γιατί αποτελεί το καλύτερο "μοντέλο" παγκοσμίως!

Κυριακή, 04 Ιανουάριος 2015 17:17  
 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
 

Ίσως να μη είναι πολύ γνωστό στο ευρύ κοινό, αλλά πρέπει να γνωρίζετε ότι τα μεγαλύτερα ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια στον τομέα της διατροφής έχουν εδώ και χρόνια αποδεκτεί ότι αν υπάρχει ένα ιδανικό διατροφικό μοντέλο διατροφής, δεν είναι άλλο από το μεσογειακό!

Στη χώρα μας βέβαια, δυστυχώς, όλο και απομακρυνόμαστε από αυτό το μοντέλο και δεν είναι τυχαίο ότι για άλλη μια μια φορά από παράδειγμα προς μίμηση, γίναμε παράδειγμα προς αποφυγή. Ας δώσουμε λοιπόν την δέουσα προσοχή και ας προσπαθήσουμε σιγά σιγά να επιστρέψουμε στις ρίζες μας τις διατροφικές, μιας και αυτός είναι πλέον ο μονόδρομος αν θέλουμε να έχουμε ποιοτικό επίπεδο ζωής. Μην πέφτετε στην παγίδα του marketing και δώστε ιδιαίτερη προσοχή στις μη τεκμηριωμένες δίαιτες που κυκλοφορούν στην αγορά, όπως δίαιτες χημικές, γονιδιακές, τεστ δυσανεξίας κτλ. Έχετε σκεφτεί ότι ίσως κάποιοι κάνουν marketing εις βάρος της υγεία σας;

Η βάση κάθε διαιτητικού πλάνου, σύμφωνα με τις εγκυρότερες επιστημονικές μελέτες, δεν μπορεί να είναι άλλη από την μεσογειακή διατροφή. Αυτό που ίσως να μην ξέρετε είναι ότι η μεσογειακή διατροφή εκτός από υγιεινή είναι και διαιτητική!

Γιατί;

Είναι χορταστική αφού περιέχει τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια. Η ομάδα αυτών των τροφίμων αποτελεί επίσης εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών βιταμινών (A, C, συμπλέγματος Β, κ.λπ.), ανόργανων στοιχείων και μετάλλων. Η κατανάλωση τους δρα προστατευτικά και όσον αφορά στον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων.

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, οι οποίες, εκτός από το αυξάνουν τον κορεσμό, βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου και στη μείωση της χοληστερόλης.

Περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες που μας γεμίζουν με ενέργεια για όλη την ημέρα, διατηρούν σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης, έτσι μας προστατεύουν από διατροφικά ατοπήματα.

Ακόμη και αν γίνει υποθερμιδική, δεν παύει να είναι πολύ θρεπτική και να μας εφοδιάσει με όλα τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μας.

Περιέχει τα «καλά» λιπαρά όπως μονοακόρεστα, Ω3 κι όχι μόνο είναι χαμηλή σε κορεσμένα, αλλά έχει και την ιδιότητα να μειώνει τα επίπεδα τους στο πλάσμα.

Είναι πλούσια σε συστατικά που βοηθούν στις απώλεια βάρους όπως κατεχίνες, ασβέστιο, πρωτεΐνες.

Μπορούμε να την ακολουθήσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα

Είναι υγιεινή...

Και προπαντός, είναι νόστιμη!!

Μην υποτιμούμε λοιπόν τον θησαυρό που έχουμε στο πιάτο μας. Υιοθετώντας την μεσογειακή διατροφή, όχι μόνο είμαστε υγιείς, αλλά χάνουμε και βάρος!

 

γράφει ο Νίκος Καφετζόπουλος, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος κι επιστημονικός συνεργάτης του www.4yourfamily.gr

Τον βρίσκετε και στο http://www.nutribase.gr/

Image courtesy of amenic181 at FreeDigitalPhotos.net

 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Παρακαλώ, γράψτε τον παρακάτω αριθμό ασφαλείας:
2122